sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Joulufiilis kadoksissa

Ajattelin tän pimeän talven keskellä tulla listaamaan vähän talven hyviäkin puolia. Tässä ainakin ite huomaa olevansa aika väsynyt kaikintavoin ja vähän turhautunut tähän jatkuvaan pimeyteen.

1. Lumi...
Tällähetkellä ei lunta maassa ole, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla, mutta lumi järkevissä määrin on aivan älyttömän ihana asia. Lumi tekee mun mielestä maisemista kauniimpia ja se tuo valoa tän pimeyden keskelle. Ilman lunta joulufiilistäkin on astetta vaikeampi saada esiin.


2. Kuuma kaakao/tee...
Se tunne kun tulee jäätävän kylmästä ulkoilmasta ja saa kätösiinsä kupin kuumaa juotvaa, halleluja! Talvella kuumat juomat on muutenkin paljon kivempi juoda kun esim. kesällä jos juo kupin kuumaa, tuntuu, että hiki valuu jokaisesta kehonosasta.

3. Villasukat...
Varsinkin meillä, kun on aika kylmät lattiat, on ihana vaan vetää lämpimät villasukat jalkaan kun tulee kotiin.


4. Pehmeät huovat...
Illalla telkkaria kattellessa tai muuten vaan ollessa, mikä parempaa kun käpertyä lämpimän ja pehmeän huovan alle.

5. Kylmät jalkapohjat peiton alla...
En tiedä samaistuuko kukaan muu tähän ajatukseen, mutta mä rakastan tunnetta kun illalla käpertyy peiton alle ja kylmät jalkapohjat koskee pohkeita.


6. Jouluvalot...
Onko kauniimpaa kun lumiset kadut täynnä jouluvaloja? Jouluvaloista saa myös täydellisen iltavalaistuksen kotiin.

7. Piparit ja glögi...
Voiko siihen edes kyllästyä? Piparit on mun mielestä jouluherkku, vaikka niitä välillä muutenkin napostellaan, mutta mun mielestä se herkullinen tuoksu vaan kuuluu jouluun. Glögi yksinään ei oo mulle kauheen herkkua, mutta se tuo hyvää makua dipatessa pipareita ja se tuoksu.


8. Kynttilät...
Kynttilät sopii mun mielestä talven hämärään täydellisesti. Niiden äärellä on ihana syödä vaikka illallinen ja ne tuo ihanaa tunnelmaa illalliseen oleskeluun. Tuoksukynttilöistä esim. glögin tai kanelin tuoksu sopii vielä erityisesti jouluun.

9. Luisteleminen...
Entisenä ringetenpelaajana mulla on aivan hirmunen ikävä jäätä ja luistelua! Jäällä "liitäessä" se tunne on vaan jotain taivaallista ja siinä unohtuu kaikki ylimääräinen. Liitäminen lainausmerkeissä ehkä siksi, etten tiedä pysynkö enää edes kovin hyvin pystyssä. En edes tiedä omistanko  oikeankokoisia luistimia.

♥:lla nida

2 kommenttia:

  1. Moi! Aloitan lähäri opinnot nyt tammikuussa ja mua jännittää iha hirveesti!! joko sä oot päättäny, et mitä sä haluut sit valmistumisen jälkeen tehdä? entä mimmosissa harjoitteluissa sä oot ollu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Aina niin jännittävää toi koulun alottaminen mut ota ihan rauhassa, hyvin se menee :) Ite oon ajatellu valmistumisen jälkeen kattoo josko saisin työpaikan sairaalasta, koska sinne mä haluan. Jos en pääse niin etin jostain muualta tai koitan päästä sairaanhoitajaks oppisopimuksella :) Ja harjotteluja mulla on ollu tähänmennes vaan KTO, eli päiväkoti harjottelu ja vanhainkotiin/palvelutaloon sitten loppukeväästä :)

      Poista